• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Zmarta - Jämför lån (ny)
3. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Nätlån - Lån utan UC
9. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
10. Viaconto - Lån utan UC
11. Vivus - Lån utan UC

Nytt lån för att betala äldre lån

tardus

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
29 Januari 2022
Meddelanden
403
Mottagna reaktioner
167
Poäng
347
Tack för svar!

Jag kommer ta det bästa alternativet från enklare.

Sista frågan, kan man kontakta företaget och betala av allt i en omgång framöver?

Tänker spara undan på sidan av avbetalning och om man kan slippa betala under 2 år.

Är det en möjlighet?

Mvh

Hos ferratum tror jag du kan lösa allt genom att bara logga in & välj "betala allt" eller liknande.
Det är väldigt enkelt annars. Bara att kontakta supporten och be om slutfaktura / lösen av lånet.

Dock brukar man hos många aktörer bara logga in och betala allt via ett knapptryck.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

matteP

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
18 Juni 2024
Meddelanden
6
Mottagna reaktioner
3
Poäng
6
Tack!

Tänkte betala allt hos ferratum nu.

Men tänker på det nya lånet, att det går att betala en klumpsumma framöver för att slippa betala under 2 år.

Tack igen för all hjälp. Skönt att kunna bli av med den här krediten.

Önskar er alla som svarat en glad midsommar

Mvh
 

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 677
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 364
Mottagna reaktioner
715
Poäng
677
Tack!

Tänkte betala allt hos ferratum nu.

Men tänker på det nya lånet, att det går att betala en klumpsumma framöver för att slippa betala under 2 år.

Tack igen för all hjälp. Skönt att kunna bli av med den här krediten.

Önskar er alla som svarat en glad midsommar

Mvh
Det går jättebra. Likadant om du vill betala mer än det aviserade beloppet varje månad.
 

Perrrr

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
18 Februari 2023
Meddelanden
124
Mottagna reaktioner
32
Poäng
147
De flesta lån kan lösas i sin helhet i förtid.
På varje faktura brukar det stå hur mkt det är kvar av lånet totalt. Du kan betala det beloppet.
Korrekt, jag tror till och med det är lagstyrt att en måste ha möjligheten att lösa ett lån i förtid!
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 299
Mottagna reaktioner
7 557
Poäng
5 137
Korrekt, jag tror till och med det är lagstyrt att en måste ha möjligheten att lösa ett lån i förtid!
Jag hade ett lån som jag ville betala av snabbare, men jag var tvungen att betala ränta för hela perioden, lånet var taget på 3 år, 30 k och då skulle jag betala tillbaka 60 k. Jag läste inte det finstilta utan tänkte att jag behövde verkligen pengarna men kunde betala av hela lånet på ett år istället för tre och slippa räntan men icke sa nicke. Och det var enda gången för min del som det var så!
 

matteP

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
18 Juni 2024
Meddelanden
6
Mottagna reaktioner
3
Poäng
6
Hej på er!

Fick pengarna nu och har betalat av allt på ferratum. 29800:- Hade även 2000:- på credway som också är betalat.

Kommer ringa långivaren efter semestern och se om jag måste betala ränta eller om jag framöver kan lösa allt i en betalning.

Tack igen för all hjälp!

Mvh
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp